søndag den 28. marts 2010

5 km i vante omgivelser

I dag blev det til 5 km ikke for langt fra huset; man skal vel være sikker på, nogen finder en, hvis man falder om af udmattelse ;)

Da jeg løb 5 km i tirsdags, tog det hele - sidder du ned?! - hele 30:53, og det var mindre fornøjeligt. I dag tog det 27:38. Stadig ikke noget at råbe hurra for, men al fremgang er velkommen. Og det går fremad! Turen i dag nød jeg, selvom det stadig var hårdt.

Tak for rådet omkring intervaltræning: jeg prøver det i morgen eller tirsdag! :)

2 kommentarer:

  1. Pas på benene! Du må hellere starte op lidt blidt. Måske noget fartleg er en god ide: Find et mål ikke så langt væk (f.eks. en lygtepæl) og sæt farten godt op til du når derhen. Slap så af i et lavere tempo og når du så er frisk igen kan du finde endnu et mål. Det er faktisk ret sjovt og (synes jeg) bedre for kroppen, da man ikke tvinger den til mere end den kan. :)

    SvarSlet
  2. Ja, det kan godt være, det er vejen frem for nu; jeg er jo altså ret slatten :) Om en måned kan jeg så begynde intervallerne.

    SvarSlet