søndag den 28. marts 2010

Lidt har også ret... 3 km

Men det var 3 fantastiske kilometer! Efter at have proppet lidt mad i munden så jeg mig nødsadiget til at benytte resten af det ledige øjeblik på en lille løbetur. Jeg kom til at løbe lidt hurtigere end det var meningen, men hva' - det var kun 3 km. Men jeg havde alligevel overskud til at svæve væk og få gode ideer til min bog. Rigtig god fornemmelse!

Og så er der en på bloggen der spørger om intervaller. Nu anser jeg mig bestemt ikke for at være intervalekspert (og egentlig bør andre ikke følge mine råd, givet mine erfaringer), men den måde jeg løber på er ganske simpel: Løb (spurt!) mellem 400-1000 meter, jog tilbage til start og gentag proceduren mellem 3 og 10 gange. Og så er det bare om at ligge så tæt på max at man kun mister meget lidt på de sidste intervaller men samtidig absolut ikke har mere at give.

Og ur, det bruger jeg til tid og ikke andet. Med lidt øvelse ved man altså godt hvor meget gas man skal give for at komme helskindet igennem; og så mister man desuden heller ikke evnen til at kunne mærke og forstå signalerne fra sin egen krop! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar