mandag den 12. april 2010

Ikke 3 og ikke 5

Man kender vel sig selv. Og jeg kender mig selv godt nok til at vide, at optimal træning for mig er 4 gange om ugen. De fleste kan nok sagtens klare sig med 3 træningsture om ugen - men ikke mig. Min krop bliver doven, hvis den ikke tvinges ud på lige en enkelt tur mere. Så, so be it.

Planen er at løbe tirsdage, torsdage, fredage og søndage - naturligvis med mulighed for ændringer. Man skal jo trods alt også andre ting end at træne til et maraton. Ikke meget, men dog lidt :)

Som 'gulerod' har jeg besluttet, at når jeg har smidt 5 kg og fint kan løbe 15 km, så må jeg hoppe en tur ned i byen og smide om mig med penge i min yndlings løbetøjsbutik :)

Så mangler jeg bare en plan for, hvordan jeg undgår at få meeeega ondt i ryggen på de lange ture. Forslag... anyone?

2 kommentarer:

  1. Dét ved jeg sørme ikke. Jeg har det omvendte problem: Når jeg *ikke* løber får jeg ondt i ryggen, men når jeg så begynder at løbe forsvinder det med det samme.

    Hvis jeg havde noget mere tid ville jeg løbe 5 dage om ugen. Et par lange ture og så et par små. Men det har jeg ikke. Så jeg kommer nok til at løbe 3 gange om ugen. Sådan cirka. Måske mere senere hen. :)

    SvarSlet
  2. Jeg får i øvrigt også kun ondt, når jeg skal løbe sådan ret langt; jeg kommer til at falde sammen, så jeg får et svag i ryggen, og det gør nas. Jeg får ondt i hele kroppen, hvis jeg *ikke* løber :)

    SvarSlet